Kun olin lapsi minulla oli kolme unelma-ammattia. Halusin olla Balettitanssija, Intiaani tai Eläinlääkäri. En ole virallisesti näistä mikään, mutta koen olevani hieman kaikkia. Olen mennyt aina elämässäni eteenpäin sydäntäni kuunnellen, muiden mielipiteistä väliuttämättä. Sen kerran kun olen kuunnellut muita tai pelkkää järekäni, ne ovet eivät ole avautuneetkaan. "Elä avaa väkisin ovia mitä eivät aukea". Mistä se voima kuunella omaa sisintään on kummunnut, en osaa sanoa. Jotain alkukantaista se on minulle ollut. Olen myös huomannut mitä vanhemmaksi tulen, sitä vaikeampaa on oman sisimpänsä kuuntelu.

Olin n. 2 vuotta sitten ystäväni kanssa energiahoidossa. Hoitaja hoisi hoidon lopuksi pääni seutua. Kerroin hänelle mikäli hänelle tulee jotain mieleen mitä hänen pitäisi minulle sanoa, saa sanoa. Ennen kuin hän kerkesi sanoa mitään näin selkeästi valvenäyn. Näyssä olin pyörö-aitauksessa hevosen kanssa ja pyörö-aitauksen ympärillä oli lapsia. Koin onnea, sellaista mitä vielä työ-elämässä en koskaan ollut kokenut. Sen jälkeen hoitaja sanoi minun vaihtavan ammattia, minusta tulisi yrittäjä. Muistan ajatelleeni, minusta ei koskaan tule yrittäjää. Tämä kumpusi varmasti pelosta, siitä kuinka olin nähnyt ystävien ja tutavien uupuvan yrittäjinä. Olihan minulla vakituinen työ, siellä minne halusin.

Vuosi kului, paljon oli muuttunut elämässäni. Lämpenin ajatukselle pikkuhiljaa, lopulta innostuin. Rupesin pohtimaan minkä koulutuksen tarvitsisin, jotta voisin tehdä sitä mitä haluan, sisältäni, sydämestäni. Koulutuksia katsellessani, huomasin pian minun olleen kulkenut elämäni aikana juuri ne polut jotka mahdollistaisivat hevosavusteisen koulutuksen. Juttelin eri koulutusten ohjaavien opettajien kanssa siitä mikä minulle sopisi. Lopulta asiat lähtivät helposti etenemään ja pääsykokeiden jälkeen pääsin kun pääsinkin opiskelemaan Sosiaalipedagokista hevostoimintaa. Sain tiedon seistessäni keskellä pihaani, katsellen hevosiani. Hypin onnesta ja lopulta tipahdin polvilleni ja onnen kyyneleet valuivat pitkin poskiani valtoimenaan. Reaktio varmasti kertoo kaikille miten onnellinen olin. Minua oli jännittänyt niin paljon. En koskaan ennen ollut kokenut sellaista onnea koulupaikasta. Opinnot alkoivat tammikuussa 2022. Näin olleen matkani on alkanut.